DNA aneb malý bratr tě sleduje

Před podpisem nájemní smlouvy musí potencionální nájemník poskytnout vzorek DNA. Někomu to přijde divné, někomu zase ne. Důvody pro to jsou však závažné. (Příběh ze současné Ameriky.)

O co méně jsem měl rád Victora, o to více mám rád Victorii. Zvláštní, jak se jeden může změnit. Myslím, že jsme se změnili oba. Victoria samozřejmě o něco více, neboť přestala být mužem. Pokud tedy kdy mužem byla. Nejspíš ne, pouze za něj byla pokládána. Bohužel svým zjevem jej stále připomíná. A proto na ni každý zírá. Každý příchozí se po ní podívá, následně sklopí zrak, načež ho k ní opět obrátí. Je zřejmé, že na sobě cítí jejich pohledy. Nedává to však na sobě znát.

„Co děti?“

Pokrčí širokými rameny a z čela si shrne pramen řídkých vlasů.

„Zvládají to.“

Povzbudivě přikývnu.

„Bojím se ale, co tomu řeknou jejich spolužáci. Děti jsou někdy krutý.“

Opět přisvědčím. Jejich spolužáci nejsou již zcela dětmi, neboť jsou na střední. O to by však bylo jejich odsouzení ostřejší. A bolestivější. Tenhle věk už takhle není zrovna jednoduchý.

„Raději se mnou nechodí nikam, kde by na ně mohly narazit.“ Odmlčí se a pak opět promluví. „Já sama vlastně nikam nechodím.“

Nejsem si jistý, zda se chce vypovídat nebo změnit téma a alespoň na okamžik odvést myšlenky nezávazným rozhovorem o ničem. „A co novej byt?“ zeptám se.

„Krásnej. Na střeše máme bazén a v přízemí posilovnu a biliár. Jen tam není moc místa na parkování. A chtějí po mně Stelly DNA.“

„Koho?“

„Stelly,“ zopakuje.

Stále nechápu. Snad jsem se přeslechl.

„Co že chtějí?“

„Její DNA.“

„Kdo ho chce?“

„Firma, co dům spravuje.“

„Stella je tvůj pes.“

Přikývnutím potvrdí, že Stella pes vskutku je. Kokršpaněl.

„Proč by měli chtít její DNA?“

„Kvůli čistotě. Když před domem najdou lejno, porovnají je se vzorky DNA a zjistí tak, čí je.“

„Si dělají srandu!“

Prý nedělají.

A ani Victoria si srandu nedělala. Naopak, předpis, po počátečním překvapení, uvítala. Pořádek musí být.

Přitakal jsem, že pořádek být musí.

„Brát ale psům DNA a zkoumat každý hovno se mi zdá přece jen trochu přehnaný. A kolik to musí stát!“

Odvětila, že si na nájmu ráda připlatí. Čistota za to stojí. A do domu se tak aspoň nenastěhuje kdejaký budižkničemu.

Pokrčil jsem rameny a pozvedl sklenici. „Nejdřív pes, pak nájemníci,“ zamumlal jsem a zhluboka se napil.

Co prý že tím myslím.

„Že brzo budou chtít i tvoje DNA.“

Nechápala.

Rozhodl jsem se, že jí to nebudu vysvětlovat. Koneckonců, co já vím? Je možné, že jsem jen starý na tyhle nové pořádky.

Ještě chvíli jsme tlachali.

A pak jsme dopili a na ulici se rozloučili. Victoria zamířila jedním směrem a já druhým. Celou cestu jsem hleděl k zemi. Dával jsem si pozor, abych do něčeho nešlápl.

Autor: Jakub Dajč | středa 1.8.2018 6:34 | karma článku: 17,72 | přečteno: 771x
  • Další články autora

Jakub Dajč

Město v plamenech

Dým a sirény. Hlasité rány, jež znějí jako výstřely. Chaos a strach. Slunce nad Minneapolisem dávno zapadlo, nikdo však nejde spát. Ani já.

31.5.2020 v 4:56 | Karma: 18,39 | Přečteno: 763x | Diskuse| Poezie a próza

Jakub Dajč

Velikonoční bitva

Probudil jsem se do krásného rána – koronavirus a blizard. Na Velikonoce! Ježišikriste, povzdychl jsem hořce a zahleděl se z okna. Místo modré oblohy šedá deka. A sníh. Co si za takového rána počít? Laškovně jsem se dotkl ženy.

13.4.2020 v 6:10 | Karma: 11,96 | Přečteno: 389x | Diskuse| Poezie a próza

Jakub Dajč

Sportem ku nemoci a pivem ku zdraví

Tak i v tom našem státě vyhlásil guvernér zákaz vycházení. Samozřejmě, že ne zcela úplný. Existuje celá řada výjimek, kupříkladu je dovoleno sportovat či si jít koupit pivo.

10.4.2020 v 7:30 | Karma: 18,37 | Přečteno: 530x | Diskuse| Poezie a próza

Jakub Dajč

Plaváčci

Lyžníci v Itálii dávno dolyžovali, ale plaváčci tady v Americe dál vesele plavou koronaviru navzdory. Jsou přece jarní prázdniny.

28.3.2020 v 5:19 | Karma: 22,95 | Přečteno: 588x | Diskuse| Poezie a próza

Jakub Dajč

Bitva o toaleťák

Amerika – země neomezených možností, avšak omezeného množství toaletního papíru. Jeden z mnoha symptomů koronaviru.

21.3.2020 v 5:30 | Karma: 25,08 | Přečteno: 744x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Za výbuchy ve Vrběticích stojí Rusko. NCOZ kvůli nespolupráci kauzu odložila

29. dubna 2024  11:12,  aktualizováno  14:24

Kriminalisté z Národní centrály proti organizovanému zločinu (NCOZ) odložili případ výbuchů skladů...

Macron nabízí sdílení jaderných zbraní pro obranu EU, nechce být vazalem USA

29. dubna 2024  14:08

Důvěryhodná evropská obrana by měla jít nad rámec ochrany, kterou už poskytuje Severoatlantická...

MF DNES má nominaci na Novinářskou cenu. Zaujal rozhovor s trampem na koni

29. dubna 2024  14:07

Nadace OSF zveřejnila seznam nominovaných na Novinářskou cenu 2023. V soutěžní kategorii Regionální...

Náraz do stromu odmrštil auto přes silnici, řidička nadýchala více než promile

29. dubna 2024  14:03

Opilá řidička havarovala v sobotu nad ránem na Jindřichohradecku. Po několika nárazech do stromů...

  • Počet článků 42
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 702x
Zápisky z předměstí

aneb

Amerika

 

Momentky ze současné Ameriky. Některé příhody by se mohly udát všude a některé pouze tady.

Seznam rubrik