Souboj

Malé děti kupodivu nejsou vždy roztomilé. A to ani ty vlastní. Naopak, občas bývají pěkně prohnané a poštvou na vás dav nic netušících kolemjdoucích. (Příběh z Ameriky.)

„Tati, pusť! To bolí!“

Takto mě oslovil synek před mnoha a mnoha lety. Stalo se to přesně tady. V přízemí tehdy zbrusu nového nákupního centra. (Mall se jim tady říká.) Značně mě tím překvapil. Můj stisk nebyl ani trochu pevný. Přesto jsem povolil. Ještě si někdo pomyslí, že mu snad chci ublížit.

Využil toho a pokusil se vyklouznout. Uličník. Sotva jsem po něm opět hmátl, propukl v křik. „Tati! Prosím tě!“

Zhluboka jsem se nadechl. „Přece se musíš oblíknout.“

„Taaatíííí,“ dostalo se mi zoufalé odpovědi.

Také jsem podléhal zoufalství. Dohadoval jsem se s ním už víc jak půl hodiny a synek byl stále takřka nahý. V tričku a punčocháčích si tu celý den hrál v dětském koutku. Venku však bohužel na tričko nebylo. Dvacet osm pod nulou. Už druhý týden. Proto návštěva nákupního centra. Kam jinam v takovém mraze?

„Omrzneš a onemocníš,“ snažil jsem se mu vysvětlit co nejklidněji, přestože klidný jsem nebyl.

„Já nechci!“

„Ale musíš.“

„Nechci! Au, to bolí!“

Zničeně jsem pohlédl na hromadu šatstva válející se na zemi. Svetr a oteplovačky. Sněhule, bunda, šála, čepice, rukavice. Chtělo se mi brečet.

„O tom s tebou nebudu diskutovat!“ řekl jsem, zvyšuje hlas. „Oblečeš se a hotovo. A přestaň s tím, že ti ubližuju.“

Vzpurně sebou škubl. „Au! Au! Mi lámeš ruce!“ zařval jako na lesy.

Roztomilý chlapeček.

Zděšeně jsem se rozhlédl.

Lidé skutečně zírali. Odsuzující pohledy. Jakýsi postarší pár, jenž dávno zapomněl, co všechno si děti nevymyslí, se tvářil obzvlášť znechuceně. Propadal jsem panice.

Ta se prudce zvýšila, když z hloučku za námi zaznělo slovo policie a ostrý hlas mi sdělil, ať to nebohé dítě přestanu trýznit.

Času není nazbyt, uvědomil jsem si a odhodlaně hmátl po bundě.

Zmítal se jako úhoř a bojoval jako lev.

Ale já byl silnější. Podařilo se mi na něj tu bundu narvat.

Srdceryvný křik.

„Tatíííí. Prosííím. Tatííí.“

Nechal jsem jeho ryk bez odpovědi. Jako Herkules jsem ho zvedl ze země a vrazil do podpaží. Volnou rukou jsem shrnul zbylé šatstvo a boty a, takto obtěžkán, pádil pryč.

Kroutil se, ale já nepustil.

Prolétli jsem vchodem a zastavili se až u auta. Bylo v něm jako v lednici. Či spíš v mrazáku.

Vmáčkl jsem synka do dětské sedačky, zajistil ho pásem, na hlavu mu narazil kulicha, načež jsem zkontroloval situaci. Při úprku jsme ztratili šálu a rukavici.

Rozhodl jsem se pro ně nevracet.

Autor: Jakub Dajč | úterý 28.8.2018 6:38 | karma článku: 22,49 | přečteno: 790x
  • Další články autora

Jakub Dajč

Město v plamenech

Dým a sirény. Hlasité rány, jež znějí jako výstřely. Chaos a strach. Slunce nad Minneapolisem dávno zapadlo, nikdo však nejde spát. Ani já.

31.5.2020 v 4:56 | Karma: 18,39 | Přečteno: 763x | Diskuse| Poezie a próza

Jakub Dajč

Velikonoční bitva

Probudil jsem se do krásného rána – koronavirus a blizard. Na Velikonoce! Ježišikriste, povzdychl jsem hořce a zahleděl se z okna. Místo modré oblohy šedá deka. A sníh. Co si za takového rána počít? Laškovně jsem se dotkl ženy.

13.4.2020 v 6:10 | Karma: 11,96 | Přečteno: 389x | Diskuse| Poezie a próza

Jakub Dajč

Sportem ku nemoci a pivem ku zdraví

Tak i v tom našem státě vyhlásil guvernér zákaz vycházení. Samozřejmě, že ne zcela úplný. Existuje celá řada výjimek, kupříkladu je dovoleno sportovat či si jít koupit pivo.

10.4.2020 v 7:30 | Karma: 18,37 | Přečteno: 530x | Diskuse| Poezie a próza

Jakub Dajč

Plaváčci

Lyžníci v Itálii dávno dolyžovali, ale plaváčci tady v Americe dál vesele plavou koronaviru navzdory. Jsou přece jarní prázdniny.

28.3.2020 v 5:19 | Karma: 22,95 | Přečteno: 588x | Diskuse| Poezie a próza

Jakub Dajč

Bitva o toaleťák

Amerika – země neomezených možností, avšak omezeného množství toaletního papíru. Jeden z mnoha symptomů koronaviru.

21.3.2020 v 5:30 | Karma: 25,08 | Přečteno: 744x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Jako prd do Stromovky, posmívá se Fico slovenské sbírce pro Ukrajinu

29. dubna 2024  10:08

Slovenský premiér Robert Fico označil úspěšnou sbírku na munici pro Ukrajinu, ve které Slováci už...

„Islamisté si v Německu dělají, co chtějí.“ V Hamburku žádali zřízení chalífátu

29. dubna 2024  9:54

Víkendová demonstrace radikálních muslimů v severoněmeckém Hamburku, při které účastníci požadovali...

Královéhradecký kraj opět očekává těsný souboj ODS s hnutím ANO

29. dubna 2024  9:50

Billboardy a plakáty už několik dnů patří kandidátům červnových voleb do Evropského parlamentu. A...

Žena, kterou ve žďárském útulku surově pokousal pes, v nemocnici zemřela

29. dubna 2024  9:48

Svým velmi vážným zraněním podlehla dvaašedesátiletá žena, kterou v půlce dubna napadl v psím...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 42
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 702x
Zápisky z předměstí

aneb

Amerika

 

Momentky ze současné Ameriky. Některé příhody by se mohly udát všude a některé pouze tady.

Seznam rubrik