Gender a diskriminace

Člověk dnes musí být skutečně opatrný, aby se něčeho strašlivého nedopatřením nedopustil. (Příběh ze současné Ameriky)

Sotva jsem vešel do práce, odchytila mě šéfová. To už si zase na mě někdo stěžoval? Kdo ale? S Victorií teď vycházím více než dobře a s ostatními zaměstnanci udržuji chladně profesionální vztah. Co jsem komu udělal?

„Půjdeme ke mně.“

Dobrá tedy, půjdeme.

Poslušně vlezu do její kanceláře a posadím se na židli.

Čekání. Než za námi zavře dveře, než se sama usadí, než najde vhodná slova, než si dodá odvahy promluvit. Nádech, výdech, pohled na mne a pohled kamsi mimo mě. Co jsem to provedl? Anebo se mě chystá propustit? Dotace vysychají, finance se rok od roku ztenčující. Je snad načase celý ten náš ústav rozpustit?

Neubrání se povzdechu, načež konečně promluví. Jaká prý panuje v týmu atmosféra, vyzvídá.

„Výborná.“ Jaká jiná?

Další povzdech a další pohled kamsi do neurčita. Další otázka.

Jestli pak jí mám co říct o genderové diskriminaci.

„Ne.“

Prý ať tak nespěchám s odpovědí. Ať se řádně rozmyslím.

Čelo se mi při těch slovech opotí. Kolegyním občas totiž zírám na nohy. Zvláště těm mladším. To máme nejen genderovou diskriminaci, ale i věkovou. V duchu se ušklíbnu, a pak se skutečně vyděsím. Vzpomenu si na naši programovou koordinátorku. Když se tuhle sehnula pro krabici, vylezla jí zpod džín tanga. Proti své vůli jsem se po nich ohlédl a ona si toho všimla.

Tak to jsem v pérdeli jako ta tanga, pomyslím si chmurně. Měl jsem se ovládnout. Programová koordinátorka je sympatická ženská. Zřejmě ale nechce, abych jí civěl na zadek.

Šéfová mlčí a panika roste. Zběsile přemýšlím, jak zachránit situaci. Vyjádřit politování nad zvrhlým činem nebo zapírat? Vteřiny ubíhají. Výhružně a chmurně, zdá se mi.

„Tak kdo si na mě stěžoval?“ odevzdaně se zeptám.

„Na tebe nikdo,“ kupodivu odpoví.

Ulehčeně vydechnu a tvář se mi rozjasní.

„Tak o co jde?“

Pohlédne k zavřeným dveřím, jakoby se chtěla ujistit, že za nimi nikdo neposlouchá. „Asi bych ti to neměla říkat.“

Neměla, ale řekne. Známe se už tolik let. A svým způsobem jsme si blízcí.

Nadechne se a otevře ústa. „V pátek je ta oslava.“

„No a?“

„A když se plánovala, Joe řekl, že ženský by si měly vzít na starost jídlo. A Valerie se to dotklo.“

Přikývnu, neboť nevím, co bych řekl. Valerii sotva znám. Čerstvá absolventka, které se podvědomě tak nějak vyhýbám. Asi vím proč.

„Hluboce zakořeněné genderové stereotypy,“ šéfová zkroušeně dodá. „A já teď musím vyšetřovat.“ Znovu se zahledí ke dveřím a zavrtí hlavou. „Ta nová generace...“

Neubráním se úsměvu.

Šéfová se neusmívá. Než mě propustí, připomene mi, abych se nikomu o ničem nezmiňoval.

„Samozřejmě,“ ujistím ji a vzhlédnu k hodinám. Tři čtvrti na jedenáct.

O necelou hodinu později zamířím do kuchyňky. Co by čert nechtěl, ve dveřích se srazím s Valerií. A co teď?

Problém, jež nemá řešení. Mám se neomaleně vervat dovnitř, anebo ji v duchu genderového stereotypu dát přednost? Buď jak buď ji urazím.

Autor: Jakub Dajč | středa 31.10.2018 5:07 | karma článku: 36,29 | přečteno: 1461x
  • Další články autora

Jakub Dajč

Město v plamenech

Dým a sirény. Hlasité rány, jež znějí jako výstřely. Chaos a strach. Slunce nad Minneapolisem dávno zapadlo, nikdo však nejde spát. Ani já.

31.5.2020 v 4:56 | Karma: 18,39 | Přečteno: 763x | Diskuse| Poezie a próza

Jakub Dajč

Velikonoční bitva

Probudil jsem se do krásného rána – koronavirus a blizard. Na Velikonoce! Ježišikriste, povzdychl jsem hořce a zahleděl se z okna. Místo modré oblohy šedá deka. A sníh. Co si za takového rána počít? Laškovně jsem se dotkl ženy.

13.4.2020 v 6:10 | Karma: 11,96 | Přečteno: 389x | Diskuse| Poezie a próza

Jakub Dajč

Sportem ku nemoci a pivem ku zdraví

Tak i v tom našem státě vyhlásil guvernér zákaz vycházení. Samozřejmě, že ne zcela úplný. Existuje celá řada výjimek, kupříkladu je dovoleno sportovat či si jít koupit pivo.

10.4.2020 v 7:30 | Karma: 18,37 | Přečteno: 530x | Diskuse| Poezie a próza

Jakub Dajč

Plaváčci

Lyžníci v Itálii dávno dolyžovali, ale plaváčci tady v Americe dál vesele plavou koronaviru navzdory. Jsou přece jarní prázdniny.

28.3.2020 v 5:19 | Karma: 22,95 | Přečteno: 588x | Diskuse| Poezie a próza

Jakub Dajč

Bitva o toaleťák

Amerika – země neomezených možností, avšak omezeného množství toaletního papíru. Jeden z mnoha symptomů koronaviru.

21.3.2020 v 5:30 | Karma: 25,08 | Přečteno: 744x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Hromadná nehoda poblíž letiště uzavřela Pražský okruh, jedno z aut skončilo na střeše

29. dubna 2024  16:33,  aktualizováno  17:10

Všechny složky integrovaného záchranného systému zasahují na 27. kilometru Pražského okruhu, kde...

Česko a Německo sdílí pohled na válku Ruska proti Ukrajině, řekl Pavel

29. dubna 2024  6:03,  aktualizováno  17:05

Německý prezident Frank-Walter Steinmeier zahájil dvoudenní návštěvu Prahy. Na Pražském hradě ho...

Čarodějnice bez ohňů? V části Česka vydali zákaz, hrozí požáry

29. dubna 2024  15:14,  aktualizováno  17:02

Ve Středočeském kraji se od úterý nesmí zapalovat oheň, a to ani na zahradách v blízkosti lesa nebo...

Lihový boss Březina se ve vězení napravil a změnil hodnoty, tvrdí znalkyně

29. dubna 2024  16:55

Lihový boss Radek Březina, který si odpykává třináctiletý trest vězení za obří daňové podvody, se...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 42
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 702x
Zápisky z předměstí

aneb

Amerika

 

Momentky ze současné Ameriky. Některé příhody by se mohly udát všude a některé pouze tady.

Seznam rubrik