Bitva o toaleťák

Amerika – země neomezených možností, avšak omezeného množství toaletního papíru. Jeden z mnoha symptomů koronaviru.

Výkřik zděšení: „Kde je ten toaletní papír?“

„Ve skříni přece,“ odvětil jsem poměrně přívětivě a obrátil zraky zpátky k televizi. Příběh, jenž jsem sledoval, přeskakoval tam a zpátky mezi několika časovými rovinami a já čím dál více ztrácel nit. O čem to ten Geralt mluví? A s kým?

„Já ho nevidím.“

„Tak se podívej pořádně,“ poradil jsem jí.

Arlene kupodivu nedbala mé rady. „Tady není.“

„Ale je.“

„Říkám, že tu není.“

Neochotně jsem sáhl po ovladači. Geralt se zrovna chystal kohosi probodnout. Taková napínavá scéna. A já musím najít toaleťák.

„Ach jo,“ vzdychl jsem hlasitě a ukázal do skříně. „Tady je.“

„Kde?“

„Tady. Přímo před tebou.“

„Tohle není toaleťák, ale papírový utěrky.“

„Cože?“ vyhrkl jsem a kvapně se předklonil.

Skutečně. Místo toaletního papíru jsem koupil balík utěrek. A co teď?

Stejnou otázku mi položila i Arlene. „Co teď budeme dělat?“

„Ještě tu pár rolí máme,“ pokusil jsem se ji uklidnit.

„Pár rolí? Jak dlouho nám asi vydrží.“

„Holt se budeš muset uskrovnit. Stejně nevím, co s tím papírem děláš.“

Pohled, jenž mi věnovala, nebyl zrovna laskavý. „My ženy...“

„Já vím, já vím,“ přerušil jsem ji a vykročil ke dveřím. „Snad ho ještě někde budou mít.“

 

Neměli.

Ani jednu jedinou roli. U mladého prodavače jsem však nalezl pochopení. „Nejste jediný,“ snažil se mě povzbudit.

Jediný jsem skutečně nebyl. Před prázdným regálem nás stálo několik. Dva muži a tři ženy. V tvářích se nám zračilo zoufalství.

„A kdy zase bude?“ zeptala se jedna z přítomných.

„Bůh ví,“ odvětil prodavač a s úsměvem nás opustil.

Všem při těch slovech poklesla ramena. Já jsem se však vzdát nehodlal. Vytáhl jsem z kapsy chytrý telefon a otevřel aplikaci. Žijeme přece v moderním světě. A moderní svět je dokonalý. Postarší pán, jenž mě sledoval, jen zavrtěl hlavou a soustrastně mi sdělil: „Na Amazonu se už taky nedá koupit.“

Málem mi vyhrkly slzy. Přesto jsem to zkusil. Pán se ale nemýlil. Vyprodáno stálo vedle působivé fotografie toaletního papíru.

Zřejmě jsem se zatvářil skutečně zdrceně. Natolik, že se pánovi pohnulo srdce. „Drogerie na rohu třicátý pátý ulice bude zítra možná něco málo mít. Možná,“ špitl, načež dodal: „Ale buďte tam hned, jak otevřou.“

 

A tak jsem tady. Stojím ve frontě před zavřenou drogerií. O něčem podobném mi vyprávěli rodiče, když jsem byl malý. Také prý stávali ve frontě na toaletní papír. Jen mezi kupujícími tehdy nebyly takové rozestupy.

Autor: Jakub Dajč | sobota 21.3.2020 5:30 | karma článku: 25,08 | přečteno: 744x
  • Další články autora

Jakub Dajč

Město v plamenech

Dým a sirény. Hlasité rány, jež znějí jako výstřely. Chaos a strach. Slunce nad Minneapolisem dávno zapadlo, nikdo však nejde spát. Ani já.

31.5.2020 v 4:56 | Karma: 18,39 | Přečteno: 763x | Diskuse| Poezie a próza

Jakub Dajč

Velikonoční bitva

Probudil jsem se do krásného rána – koronavirus a blizard. Na Velikonoce! Ježišikriste, povzdychl jsem hořce a zahleděl se z okna. Místo modré oblohy šedá deka. A sníh. Co si za takového rána počít? Laškovně jsem se dotkl ženy.

13.4.2020 v 6:10 | Karma: 11,96 | Přečteno: 389x | Diskuse| Poezie a próza

Jakub Dajč

Sportem ku nemoci a pivem ku zdraví

Tak i v tom našem státě vyhlásil guvernér zákaz vycházení. Samozřejmě, že ne zcela úplný. Existuje celá řada výjimek, kupříkladu je dovoleno sportovat či si jít koupit pivo.

10.4.2020 v 7:30 | Karma: 18,37 | Přečteno: 530x | Diskuse| Poezie a próza

Jakub Dajč

Plaváčci

Lyžníci v Itálii dávno dolyžovali, ale plaváčci tady v Americe dál vesele plavou koronaviru navzdory. Jsou přece jarní prázdniny.

28.3.2020 v 5:19 | Karma: 22,95 | Přečteno: 588x | Diskuse| Poezie a próza

Jakub Dajč

Pedofil

Drobné nedorozumění z včerejšího rána. Rodilí angličtí mluvčí si některé věci zjevně vyloží poněkud jinak než vy a já. (Příhoda z Ameriky.)

19.10.2019 v 7:08 | Karma: 14,06 | Přečteno: 909x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Za výbuchy ve Vrběticích stojí Rusko. NCOZ kvůli nespolupráci kauzu odložila

29. dubna 2024  11:12

Aktualizujeme Kriminalisté z Národní centrály proti organizovanému zločinu (NCOZ) odložili případ výbuchů skladů...

Soud začal řešit podvod století za 2,4 miliardy. Okradených jsou tisíce

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  10:57

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Vedení TOP 09 se shodlo na nástupci Langšádlové, uvedl Havel. Sám jím nebude

29. dubna 2024  10:48

Nejužší vedení vládní TOP 09 se jednoznačně shoduje na kandidátovi na post ministra pro vědu, řekl...

Policie zasáhla proti agresivnímu mladíkovi. Zaklekli ho a bili, píše svědkyně

29. dubna 2024  10:39

Na sociálních sítích se šíří video ze zákroku policistů, kteří o víkendu v Českém Krumlově...

AURES Holdings a.s.
PRACOVNÍK PODPORY PRODEJE (A12500)

AURES Holdings a.s.
Olomoucký kraj
nabízený plat: 30 000 - 32 000 Kč

  • Počet článků 42
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 702x
Zápisky z předměstí

aneb

Amerika

 

Momentky ze současné Ameriky. Některé příhody by se mohly udát všude a některé pouze tady.

Seznam rubrik