Ucho aneb Dick Rozparovač

Nechoďte k holiči, jeli vám život milý! Či alespoň vaše zdraví. (Krvavé a značně bolestivé drama z Ameriky).

„Jen se na sebe podívej!“ vyzvala mne žena.

„Se dívám,“ odvětil jsem poslušně, neboť jsem zrovna stál u zrcadla.

„A?“

„Docela to jde,“ pochválil jsem se. Pupek nemám a vlasy zatím ano. I když přece jen už začínají řídnout. Musím si jich proto užít.

„Vypadáš jakoby ses po roce vynořil z lesa. Kdys byl naposled u holiče?“

Zapátral jsem pamětí. Marně.

„A měl by ses oholit.“

„Víš, jaká je to práce?“ namítl jsem.

„Vím,“ odsekla poněkud ostře. „Já se taky musím holit.“

A tím byla debata ukončena. Žena odešla a já jsem zůstal. S povzdechem jsem se zahleděl na svůj obraz. Vlasy barvy kaštanu, sem tam trocha stříbra. Láskyplně jsem prsty projel své dlouhé kadeře a poškrabal se na vousech. Svědila mě brada.

Zbytek dne se nic nestalo.

I neděle začala slibně. Slibně se však nezakončila.

Už u oběda se mě žena zeptala, zda opravdu takhle hodlám jít zítra do práce.

Spolkl jsem sekanou a znovu se poškrabal. Oholit bych se snad mohl.

Trvalo mi to půl hodiny. Zničil jsem přitom tři žiletky a ucpal odpad. Alespoň, že jsem se nepořezal.

„Lepší,“ ocenila mé snažení. „A na třetí jsem tě objednala k holiči.“

„Cože?“

„Objednala jsem tě k holiči,“ zopakovala a podala mi telefon.

Skutečně. Email, který mi ukázala, to jasně potvrzoval. Mám tam být ve tři nula nula. Na vteřinu. Na každého zákazníka mají totiž přesně patnáct minut.

„To jsem zvědavej, jak to chtějí stihnout,“ zamručel jsem a z brady si shrnul pramen nepoddajných vlasů.

Ve dvě čtyřicet jsem se neochotně oblékl, ve dvě čtyřicet pět vlezl do auta a ve dvě padesát pět jsem už bral za kliku Dickova holičství pro gentlemany.

Když mě Dick spatřil, uvnitř se rozplakal.

„Co si budete přát?“ nešťastně se otázal.

„Ostříhat,“ utvrdil jsem ho v jeho neštěstí a posadil se do křesla.

Přehodil přese mě prostěradlo a úlisně se zeptal: „Chcete to snad jen tak trochu zarovnat?“

„Kdepak. Ostříhejte to celý.“

„Celý?“ zaskuhral.

„Celý. Ať sem zase rok nemusím,“ vysvětlil jsem.

Jen tiše vzdychl.

Pravou rukou uchopil nůžky a levou mi zajel do vlasů. Dvakrát šmikl a povzdechl si hlasitě. „Musíme ty vlasy namočit.“

Do krámu vstoupil nedočkavý zákazník, jenž byl objednaný po mně.

Dick se mě sundal prostěradlo a já si přesedl o dvě křesla vedle.

„Zakloňte hlavu,“ řekl mi Dick. „Hned budu u vás,“ řekl Dick nedočkavému zákazníkovi.

Zaklonil jsem hlavu a Dick mi osprchoval vlasy. Poté je vyždímal a opět jsme se stěhovali.

Sedl jsem si na původní místo a znovu se zabalil do prostěradla. Dick uchopil hřeben a rozčesal mi vlny.

Do krámu vstoupil další zákazník a my ještě ani nezačali.

Šmik. Pramen se snesl k podlaze.

Dicka to ani trochu nepotěšilo. Zoufale hleděl na tu houšť, jež na hlavě zůstala.

Šmik. Šmik. Dick stříhal jako Střihoruký Edward, nůžky se jen míhaly.

A vlasy neubývaly.

Do krámu vstoupil již pátý zákazník a Dick se rozhodl pro radikální řešení. Uchopil strojek.

Zlověstný hukot motorku, chlad oceli a strašlivá bolest.

„Au!“ zařval jsem, až sebou zákazníci trhli.

Také jsem sebou trhl. Po tváři mi stékalo cosi lepkavého.

Krev. Spousta krve.

Ježíšmarjá, on mi snad ufikl ucho!

Bázlivě jsem strčil ruku pod vlasy. Ucho se zdálo být na místě. Alespoň prozatím.

„Promiňte, promiňte,“ omlouval se Dick. K uchu mi tiskl vatu a marně se snažil zastavit krvácení. „Naštěstí to nic není. Je malá ranka. Někde tu mám i dezinfekci.“

Dezinfekci? No to je skvělý. Jak často ty strojky čistí? Jestli je vůbec čistí! Kdy jsem se naposled nechal očkovat proti tetanu? To už bude let. Že jsem sem vůbec lezl!

„Ták... A teď mi podržte,“ vyzval mě Dick, „ať vás můžu dodělat.“

„Snad raději ani ne,“ vyhrkl jsem zděšeně.

„Přece váš nemůžu nechat takhle odejít.“

„Ale můžete.“

Dick se přel. Ale já trval na svém.

„Dám vám pětadvaceti procentní slevu.“

„Ne!“

Strhl jsem se sebe prostěradlo a vymrštil se. Zákazníci zírali. A nejen zákazníci. I chodci, když jsem se vlekl ulicí k autu. Pobledlá postava s zpola vyholenou palicí a zkrvavenou tváří.

„Proboha, co se ti to stalo?“ vykřikla žena, když jsem se doma vpotácel do dveří.

„Ten dick* mě takhle zřídil!“ odvětil jsem a vrhl se k zrcadlu, abych se ujistil, že jsem snad to své ucho po cestě neztratil.

(*Poznámka pro neangličtináře: dick s malým d je poměrně vulgární výraz pro mužský pohlavní orgán.)

Autor: Jakub Dajč | úterý 8.1.2019 6:05 | karma článku: 14,51 | přečteno: 340x
  • Další články autora

Jakub Dajč

Město v plamenech

Dým a sirény. Hlasité rány, jež znějí jako výstřely. Chaos a strach. Slunce nad Minneapolisem dávno zapadlo, nikdo však nejde spát. Ani já.

31.5.2020 v 4:56 | Karma: 18,39 | Přečteno: 763x | Diskuse| Poezie a próza

Jakub Dajč

Velikonoční bitva

Probudil jsem se do krásného rána – koronavirus a blizard. Na Velikonoce! Ježišikriste, povzdychl jsem hořce a zahleděl se z okna. Místo modré oblohy šedá deka. A sníh. Co si za takového rána počít? Laškovně jsem se dotkl ženy.

13.4.2020 v 6:10 | Karma: 11,96 | Přečteno: 389x | Diskuse| Poezie a próza

Jakub Dajč

Sportem ku nemoci a pivem ku zdraví

Tak i v tom našem státě vyhlásil guvernér zákaz vycházení. Samozřejmě, že ne zcela úplný. Existuje celá řada výjimek, kupříkladu je dovoleno sportovat či si jít koupit pivo.

10.4.2020 v 7:30 | Karma: 18,37 | Přečteno: 530x | Diskuse| Poezie a próza

Jakub Dajč

Plaváčci

Lyžníci v Itálii dávno dolyžovali, ale plaváčci tady v Americe dál vesele plavou koronaviru navzdory. Jsou přece jarní prázdniny.

28.3.2020 v 5:19 | Karma: 22,95 | Přečteno: 588x | Diskuse| Poezie a próza

Jakub Dajč

Bitva o toaleťák

Amerika – země neomezených možností, avšak omezeného množství toaletního papíru. Jeden z mnoha symptomů koronaviru.

21.3.2020 v 5:30 | Karma: 25,08 | Přečteno: 744x | Diskuse| Poezie a próza

Jakub Dajč

Pedofil

Drobné nedorozumění z včerejšího rána. Rodilí angličtí mluvčí si některé věci zjevně vyloží poněkud jinak než vy a já. (Příhoda z Ameriky.)

19.10.2019 v 7:08 | Karma: 14,06 | Přečteno: 909x | Diskuse| Poezie a próza

Jakub Dajč

Zpátky u doktora

Není bulka jako bulka, některá se nehojí. To je pak rodinné drama hned o mnoho dramatičtější. (Příběh z Ameriky.)

6.3.2019 v 5:56 | Karma: 13,44 | Přečteno: 507x | Diskuse| Poezie a próza

Jakub Dajč

Bulka

Není bulka jako bulka. Některá vypadá podezřeleji než jiná. Nálezem jedné takové počíná rodinné drama. (Příběh z Ameriky.)

28.2.2019 v 6:43 | Karma: 18,18 | Přečteno: 817x | Diskuse| Poezie a próza

Jakub Dajč

Křehkých třináct let

Ve středu v 16:37 jsem obdržel email ze školy, jenž začínal těmito slovy: „S hlubokým zármutkem Vám oznamujeme, že včera v noci zemřela jedna z našich žaček.“ (Skutečný příběh.)

14.2.2019 v 6:18 | Karma: 24,13 | Přečteno: 1033x | Diskuse| Poezie a próza

Jakub Dajč

33 pod nulou

Třicet tři pod nulou a pocitová teplota mínus čtyřicet devět. To už je pořádná zima. I na Severní Ameriku.

13.2.2019 v 5:35 | Karma: 17,37 | Přečteno: 434x | Diskuse| Poezie a próza

Jakub Dajč

Ježíš

Vánoce jsou krásné svátky. Nikdo by o nich ale neměl být sám. Ani ten Ježíš. (Příběh ze současné Ameriky).

27.12.2018 v 5:53 | Karma: 13,20 | Přečteno: 221x | Diskuse| Poezie a próza

Jakub Dajč

Když jde blizard s vichřicí...

Nejedu sám vánicí, jak zpívá Jiří Grossmann, ale v narvaném autobuse. A cesta je to kupodivu zábavná a obohacující. Dozvím se mnohé o kávě s exkrementy a o menopauze. (Příběh ze současné Ameriky.)

21.12.2018 v 6:01 | Karma: 16,56 | Přečteno: 393x | Diskuse| Poezie a próza

Jakub Dajč

Gender a diskriminace

Člověk dnes musí být skutečně opatrný, aby se něčeho strašlivého nedopatřením nedopustil. (Příběh ze současné Ameriky)

31.10.2018 v 5:07 | Karma: 36,29 | Přečteno: 1461x | Diskuse| Poezie a próza

Jakub Dajč

Poslední videopůjčovna

V novinách vyšla stručná zpráva, že v našem (zhruba čtyřmiliónovém městě) zavřela poslední videopůjčovna. Časy, ty se vskutku mění. (Příběh ze současné Ameriky)

5.10.2018 v 6:41 | Karma: 10,21 | Přečteno: 405x | Diskuse| Poezie a próza

Jakub Dajč

Souboj

Malé děti kupodivu nejsou vždy roztomilé. A to ani ty vlastní. Naopak, občas bývají pěkně prohnané a poštvou na vás dav nic netušících kolemjdoucích. (Příběh z Ameriky.)

28.8.2018 v 6:38 | Karma: 22,49 | Přečteno: 790x | Diskuse| Poezie a próza

Jakub Dajč

Drama

Dálnice, moře automobilů a pomýlený think tank. Cesta na večírek se tak promění v dechberoucí drama. (Příběh z Ameriky.)

17.8.2018 v 5:31 | Karma: 15,23 | Přečteno: 432x | Diskuse| Poezie a próza

Jakub Dajč

DNA aneb malý bratr tě sleduje

Před podpisem nájemní smlouvy musí potencionální nájemník poskytnout vzorek DNA. Někomu to přijde divné, někomu zase ne. Důvody pro to jsou však závažné. (Příběh ze současné Ameriky.)

1.8.2018 v 6:34 | Karma: 17,72 | Přečteno: 771x | Diskuse| Poezie a próza

Jakub Dajč

Hamburger pro opravdové chlapy

Na veřejnosti se chovejte, jakoby vás někdo neustále natáčel. Tak zní rada experta. Každý má dnes chytrý telefon a je připraven jej použít. A proto nebuďte rasisty. (Příběh ze současné Ameriky.)

18.7.2018 v 6:10 | Karma: 18,71 | Přečteno: 988x | Diskuse| Poezie a próza

Jakub Dajč

Princezna na hrášku

O čem sní princezny na hrášku, když s večerem usínají? Kdo je k spánku ukládá a kdo nad nimi bdí? Nechme je snít, než nám nadobro vyrostou.

4.7.2018 v 4:33 | Karma: 11,68 | Přečteno: 248x | Diskuse| Poezie a próza

Jakub Dajč

Výchovná lekce

Pokud děti občas napomenete, utiskujete tím jejich osobnost, tvrdí někteří. A co teprve, když ty nebohé děti najdou v lednici z kůže staženou mrtvolku. To se potom návštěva ne zrovna vydaří. (Příběh z Ameriky.)

26.6.2018 v 5:53 | Karma: 30,25 | Přečteno: 1085x | Diskuse| Poezie a próza
  • Počet článků 42
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 702x
Zápisky z předměstí

aneb

Amerika

 

Momentky ze současné Ameriky. Některé příhody by se mohly udát všude a některé pouze tady.

Seznam rubrik